Corona informatie

Reisknaller  29-08-2021

Reisknaller.nl heeft geen uit te betalen reisvouchers meer

Reisknaller startte haar activiteiten in december 2019, kort daarna hoorden wij van het uitbreken van het Coronavirus, daarna hebben wij per direct onze activiteiten on hold gezet en onze reizigers uitbetaald. Onze organisatie kan zich dus direct volledig inzetten voor het organiseren van jouw vakantieplezier.

Voucher Fonds

Het voor reisorganisaties opgezette voucher fonds. Nederlandse reisorganisaties hebben volgens de SGR-garantiefonds voor 600 miljoen euro aan corona vouchers uitstaan bij hun reizigers. Er is afgesproken dat uiterlijk een jaar na uitgifte van deze vouchers de reissommen worden terugbetaald, vanaf 17 maart 2021 is dus.

De schatting is dat een half miljoen mensen hun voucher wil inruilen voor “contanten”, vanwege het feit dat op  vakantie gaan onzeker blijft. Ter voorkoming van veel faillissementen werkt de Rijksoverheid aan een voucher fonds.

Voucher kredietregeling (voucherfonds) voor toerisme- en vakantiebranche | Coronavirus: financiële regelingen

Reisorganisaties die vouchers hebben uitgegeven kunnen gebruik maken van dit fonds. De overheid stelt zich garant voor dit fonds. Tot 400 miljoen euro kunnen de organisaties bij het fonds lenen. Twee derde van de aangesloten reisondernemingen wil volgens de SGR gebruik maken van deze mogelijkheid, echter het voucher fonds is er nog niet.

Wij vinden het belangrijk om er voor onze klant te zijn, de klant dient een ultieme beleving te hebben tijdens de vakantie bij ons geboekt maar ook de weg naar het boeken van een reis heeft om die reden onze speciale aandacht, net zoals de aftersales voor ons erg belangrijk is. Al tijdens het contracteren van alle elementen met betrekking tot het samenstellen van een reis maken wij met onze leveranciers reële afspraken om te komen tot een duurzame relatie met zowel onze klant als met onze leverancier.

Alhoewel uit onderzoek blijkt dat veel mensen in Nederland op vakantie zullen gaan zien wij aan het bezoek op onze website dat de interesse voor een zonvakantie naar zuid europa op dit moment enorm toeneemt. 

Bekijk hier ons mooie aanbod. https://reisknaller.nl/zonvakanties/

Geld terug of omruil garantie

Voor alle boekingen tot en met 31-12-2021 geldt de Geld Terug of omruil Garantie! Wanneer de door jouw gekozen bestemming twee weken voor vertrek code oranje of rood  door COVID-19 krijgt dan zal Reisknaller.nl de door jou geboekte vakantie annuleren of omruilen, indien het besluit tot annulering wordt genomen krijg je de de aanbetaling/betaling op de door jou bij de boeking gebruikte bankrekening binnen twee weken teruggestort.

Je kan dus onbezorgd je vakantie boeken, Langer wachten is dus niet nodig! Reisknaller annuleert jouw vakantie alleen bij een oranje of rood reisadvies dat geldt voor alle Nederlandse reizigers, ook na een invoering van een eventueel Corona paspoort. 

Wanneer je toch besluit om op reis te gaan en in het bezit bent van het eventuele Corona paspoort, dan zijn te nemen maatregelen daarvoor volledig onder jouw verantwoordelijkheid.

Corona Geld Terug Garantie: De voorwaarden

  • De Geld Terug omruil Garantie geldt voor jouw vakantie, wanneer er een code oranje of rood van toepassing is en met vertrek binnen twee weken. Zodra dit voor jouw boeking geldt, berichten wij je hierover.
  • Het reisadvies voor de door jou geboekte bestemming, uitgegeven door het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken wordt door Reisknaller opgevolgd. Indien het niet mogelijk is naar je bestemming af te reizen, kun je een volledige terugbetaling aanvragen binnen twee weken voor de datum dat je vertrekt. Wanneer je besluit om jouw reis om te ruilen voor een reis naar een andere bestemming, waarvoor geen code rood of oranje geldt, dan krijg je de eventuele minder kosten terug, de eventuele meerkosten zullen we bij jou in rekening brengen.
  • De Geld Terug of omruil Garantie is geldig voor gemaakte en nieuwe boekingen met vertrek vanaf 1 mei 2021. Wanneer je een nieuwe boeking maakt, dan geldt de garantie voor boekingen met boekdatum tot en met 31-12- 2021.
  • De terugbetaling of omruil zal door de hoofdboeker kunnen worden aangevraagd via e-mail vanaf twee weken voor de vertrekdatum.
  • Reisknaller zal het volledig betaalde bedrag terugstorten binnen twee weken na het ontvangen van de bankgegevens van de hoofdboeker.

De Geld Terug omruil Garantie geldt niet

Voor boekingen gemaakt binnen twee weken voor vertrek, die op het moment van boeken code oranje hebben. Indien er beperkende maatregelen op de bestemming gelden of ingevoerd worden zoals bijvoorbeeld het dragen van mondkapjes, het instellen van een avondklok,  sluiting van faciliteiten buiten de accommodatie, van bijvoorbeeld horeca, etc. 

Indien de reis door de hoofdboeker zelf wordt geannuleerd wordt er zijn dan annuleringskosten van toepassing, deze zijn volledig voor rekening van de klant. Indien de annuleringskosten lager zijn dan het reeds betaalde bedrag, dan wordt het restant teruggestort op je rekening. Wanneer de annuleringskosten hoger zijn dan het al betaalde bedrag, dan zal het restant na annulering direct moeten worden voldaan.

Per land hieronder de informatie met betrekking tot het coronavirus en de regels daaromtrent

Hieronder vind je links naar verschillende websites zodat je up to date de voor jou relevante informatie hebt.

Maatregelen vakanties

Vanaf 29 december is het verplicht om bij terugkeer in Nederland wanneer je reist uit land dat een code Oranje heeft, een negatieve corona test te laten zien die niet ouder is dan 72 uur. Per 23 januari 2021 geldt dat reizigers uit risicogebieden (code oranje en rood) niet alleen een negatieve PCR-test maar ook een negatieve sneltest moeten laten zien die maximaal 4 uur oud is bij het instappen van het vliegtuig of de veerboot naar Nederland.

Het RIVM verplicht alle reizigers die per vliegtuig naar hun bestemming reizen om binnen 24 uur voor vertrek een gezondheidsverklaring in te dienen. Dit formulier is noodzakelijk voor zowel de heen- als de terugreis. Houd er rekening mee dat deze eis is vastgesteld door de Nederlandse overheid. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld ook de gezondheidsverklaring van het land van bestemming moet invullen. We raden je aan om alle documenten die nodig zijn voor de reis twee keer af te drukken, dit om goed voorbereid te zijn.

Onze klanten vliegen met Transavia, daarvoor vul je de RIVM-gezondheidsverklaring in tijdens het online inchecken. Je hoeft dan niet het formulier uit te printen.

Gezondheidsverklaring RIVM

Disclaimer corona-maatregelen.

We zullen ons uiterste best doen om de corona maatregelen goed up to date te houden! Omdat de regels en de omstandigheden snel kunnen veranderen kunnen we je niet garanderen dat de informatie helemaal up-to-date is. Bovendien is deze informatie van toepassing op de huidige omstandigheden en deze kan wijzigen tot op de dag van vertrek en ook tijdens de reis op de bestemming of terugreis. 

Aan de informatie die we je geven kunnen dan ook geen rechten ontleend worden. 

We raden je ten alle tijden aan om de website van de luchtvaartmaatschappij en de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken te bezoeken voor de meest recente informatie.

Overzicht per land

 

Spanje (laatste update op 29-08-2021)

Spanje heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Spanje kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/spanje/reizen/reisadvies/continenten/europa/country 

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Griekenland (laatste update op 29-08-2021)

Griekenland heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Griekenland kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/griekenland/reizen/reisadvies/continenten/europa/country

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Italië  (laatste update op 29-08-2021)

Italië heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Italië kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/italie/reizen/reisadvies/continenten/europa/country

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Frankrijk (laatste update op 29-08-2021)

Frankrijk heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Frankrijk kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies/continenten/europa/country

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Duitsland (laatste update op 29-08-2021)

Duitsland heeft momenteel te maken met code groen, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Duitsland kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies/continenten/europa/country

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Oostenrijk (laatste update op 29-08-2021)

Oostenrijk heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Oostenrijk kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/oostenrijk/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

België (laatste update op 29-08-2021)

België heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in België kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies/continenten/europa/country

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Portugal (laatste update op 29-08-2021)

Portugal heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Portugal kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/portugal/reizen/reisadvies/continenten/europa/country

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Kroatië (laatste update op 29-08-2021)

Kroatië heeft momenteel te maken met code geel en oranje, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Kroatië kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/kroatie/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Bulgarije  (laatste update op 29-08-2021)

Bulgarije heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Bulgarije kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/bulgarije/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Cyprus  (laatste update op 29-08-2021)

Cyprus heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Cyprus kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/cyprus/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Marokko  (laatste update op 29-08-2021)

Marokko heeft momenteel te maken met code oranje en rood, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Marokko kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/marokko/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Tsjechië  (laatste update op 29-08-2021)

Tsjechië heeft momenteel te maken met code groen, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Tsjechië kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/tsjechie/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Zwitserland  (laatste update op 29-08-2021)

Zwitserland heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Zwitserland kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/zwitserland/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Zweden  (laatste update op 29-08-2021)

Zweden heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Zweden kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/zweden/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Noorwegen  (laatste update op 29-08-2021)

Noorwegen heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Noorwegen kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/noorwegen/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Montenegro  (laatste update op 29-08-2021)

Montenegro heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Montenegro kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/montenegro/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Verenigd Koninkrijk  (laatste update op 29-08-2021)

Verenigd Koninkrijk heeft momenteel te maken met code oranje, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Verenigd Koninkrijk kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigd-koninkrijk/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

 

Andorra  (laatste update op 29-08-2021)

Andorra heeft momenteel te maken met code geel, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Andorra kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/andorra/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

Verenigde Arabische Emiraten (laatste update 29-08-2021)

De Verenigde Arabische Emiraten hebben momenteel te maken met code oranje, dit houdt in dat je naar verschillende bestemmingen in Dubai kan reizen indien je voldoet aan de voorwaarden welke zijn aangegeven onder onderstaande link. Hieronder de link naar Nederland wereldwijd info:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigde-arabische-emiraten/reizen/reisadvies

Kom je er niet uit of heb je graag persoonlijk contact, in dat geval helpt onze klantenservice je graag verder.

Wanneer wordt je reis kostenloos geannuleerd?

Is het reisadvies van jouw bestemming code oranje en vertrek je over 15 dagen of later, dan zijn de kosten voor het annuleren voor jezelf.

Is het reisadvies voor je bestemming code oranje en vertrek je binnen 14 dagen? Dan wordt je reis kosteloos geannuleerd of kan die omgeboekt worden.

Is het reisadvies van je bestemming code geel met restrictie zoals quarantaine of een inreisverbod? Dan gaat je vakantie niet door en kan je kosteloos de vakantie omboeken of annuleren. Hierbij wordt 10 tot 14 dagen vooruitgekeken. Is het reisadvies geel? Dan kan je gewoon op vakantie. Voel je je nog niet veilig of vind je het niet prettig om te gaan. Kijk dan of je de vakantie kan omboeken.

Kan ik wel veilig op vakantie?

Het verschilt per land of je veilig op vakantie kan. Hou daarom de adviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten. Als je bestemming een geel reisadvies heeft zonder restricties dan gaat de vakantie gewoon door en is het veilig. Wel kunnen er extra gezondheidsmaatregelen bij komen als je daar arriveert. Lees hier meer over de maatregelen die de Europese Commissie heeft opgesteld voor de reisbranche.

Ik ga liever niet op vakantie nu de aanvullende maatregelen van kracht zijn.

Je kan alleen kosteloos annuleren wanneer er een negatief reisadvies is voor je bestemming. In Nederland zijn er ook aanvullende gezondheidsmaatregelen. Dit is dus geen legitieme reden om de vakantie kosteloos te kunnen annuleren. In sommige gevallen is het wel mogelijk om hem om te boeken.

Wat zijn de kosten van het annuleren van mijn vakantie?

Het annuleren kost altijd geld. De kosten verschillen per product.

Valt corona onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?

Meestal wordt het annuleren van een vakantie i.v.m. het coronavirus niet gedekt door de verzekering. Check bij je verzekeraar of je kosten gedekt worden.

Mijn betaling

Het is heel begrijpelijk dat je veel vragen hebt over je vakantie en je betaling. Als hieronder niet de antwoorden staan die je zoekt kan je altijd contact met ons opnemen. 

Mijn vakantie gaat door, wanneer dient er betaald zijn?

De reisadviezen veranderen frequent, indien je vakantie doorgaat. Je dient betaalt te hebben 6 weken voor vertrek. In het geval je binnen 6 weken voor vertrek boekt dien je de reissom bij boeking direct te voldoen.

Mijn vakantie is via jullie geannuleerd, krijg ik mijn geld terug?

In het geval van een negatief reisadvies, een inreisverbod of een annulering vanuit de touroperator wordt je vakantie kosteloos geannuleerd. Je vakantie kan pas geannuleerd worden wanneer het zeker is dat de vakantie niet door kan gaan. Als je vakantie is geannuleerd wegens de eerder genoemde redenen dan wordt je betaalde reissom omgezet in een voucher die uiteindelijk uit gecasht kan worden. 

Is het accepteren van een voucher verplicht?

Lees hier het artikel van ACM over jouw reisrechten m.b.t. de uitgifte van de voucher

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

Is het mogelijk om de gemaakte kosten te verhalen op mijn verzekering? Het is bijna altijd het geval dat de kosten niet worden gedekt door de verzekering. Vraag bij je verzekering of je de kosten vergoed krijgt. 

Het coronavirus en jouw vakantie

Laatste update: 29-08-2021

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft besloten om voor alle landen een geel of oranje reisadvies af te geven. Het is vanaf 29 december verplicht om bij terugkomst in Nederland een negatieve coronatest te tonen die niet ouder is dan 72 uur. Per 23 januari dienen reizigers uit een hoog risicogebied naast een negatieve PCR-test ook in het bezit te zijn van een negatieve sneltest die maximaal 4 uur oud is bij het aan boord gaan van een vliegtuig of veerboot naar Nederland. 

Per 15 mei gaat een quarantaine plicht in voor mensen die vanuit een risicogebied naar Nederland reizen. De quarantaine duurt in principe tien dagen, maar kan verkort worden tot vijf dagen als iemand op de vijfde dag een corona test laat doen en een negatieve uitslag heeft. 

Welke gezondheidsmaatregelen zijn van toepassing?

De gezondheidsmaatregelen verschillen per land. We raden aan om voor vertrek altijd de meeste recente regels te bekijken op de website van Buitenlandse zaken. Veel maatregelen gaan over het dragen van een mondkapje, vergeet deze dus niet mee te nemen. 

Over het algemeen zijn de volgende maatregelen van toepassing op alle bestemmingen:

Op de luchthaven

Een mondkapje is verplicht op de luchthaven en tijdens het boarden. Het is verplicht om een ingevulde gezondheidsverklaring mee te nemen. Hier heb je geen doktersverklaring voor nodig.

Je vlucht

Je kunt contactloos inchecken en boarden. Een mondkapje dragen is verplicht. De lucht in het vliegtuig wordt gefilterd. De staff en crew krijgt speciale training.

Je transfer

Het vervoermiddel dat wordt gebruikt voor je transfer is gedesinfecteerd. Je chauffeur wordt dagelijks getest. Draag een mondkapje volgens de lokale regels.

Je verblijf

Lokale vertegenwoordiging is bereikbaar via Whatsapp, Skype of Telegram. Er zal vaker worden schoongemaakt en gedesinfecteerd. Houd fysieke afstand van de staff en andere gasten, ook in het zwembad. Er worden extra hygiëne maatregelen getroffen, bijvoorbeeld restaurants die eten à la carte serveren i.p.v. lopend buffet.

Waarom De Reisknaller?

De mooiste reizen hebben wij voor je samengesteld. Wij selecteren iedere dag voor jouw de mooiste bestemmingen die je met je auto, het vliegtuig of de trein maar ook met een door jouw gekozen andere manier van vervoer kan bereiken.

  • Met zorg samengesteld
  • Keuze uit mooie reizen
  • Veilig betalen met iDeal
  • Zekerheid van SGR
Veilig aangesloten bij: