Overig

Op deze pagina vindt je alle overige informatie en veelgestelde vragen met betrekking tot het Covid 19 virus

Is het reisadvies van jouw bestemming code oranje en vertrek je over 15 dagen of later, dan zijn de kosten voor het annuleren voor jezelf.

Is het reisadvies voor je bestemming code oranje en vertrek je binnen 14 dagen? Dan wordt je reis kosteloos geannuleerd of kan die omgeboekt worden.

Is het reisadvies van je bestemming code geel met restrictie zoals quarantaine of een inreisverbod? Dan gaat je vakantie niet door en kan je kosteloos de vakantie omboeken of annuleren. Hierbij wordt 10 tot 14 dagen vooruitgekeken.

Is het reisadvies geel? Dan kan je gewoon op vakantie. Voel je je nog niet veilig of vind je het niet prettig om te gaan. Kijk dan of je de vakantie kan omboeken.

Het verschilt per land of je veilig op vakantie kan. Hou daarom de adviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten. Als je bestemming een groen of geel reisadvies heeft zonder restricties dan gaat de vakantie gewoon door en is het veilig.

Er kunnen maatregelen bij komen als je daar arriveert. Informeer tijdens je vakantie naar de maatregelen die de Europese Commissie opstelt voor de reisbranche.

Je kan alleen kosteloos annuleren wanneer er een negatief reisadvies is voor je bestemming. In Nederland zijn er ook aanvullende gezondheidsmaatregelen. Dit is dus geen legitieme reden om de vakantie kosteloos te kunnen annuleren. In sommige gevallen is het wel mogelijk om hem om te boeken.

Het annuleren kost altijd geld. De kosten kunnen verschillen per boeking.

Valt corona onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?

Meestal wordt het annuleren van een vakantie i.v.m. het coronavirus niet gedekt door de verzekering. Check bij je verzekeraar of je kosten gedekt worden.

Het is heel begrijpelijk wanneer je vragen hebt over je vakantie en je betaling. Als hieronder de antwoorden op de vragen die je hebt niet staan, dan kan je altijd contact met ons opnemen.

Mijn vakantie gaat door, wanneer moet er betaald zijn?

De reisadviezen kunnen veranderen, wanneer je vakantie gewoon doorgaat, dient de reissom 6 weken voor vertrek volledig betaald te zijn.

Mijn vakantie is via jullie geannuleerd, krijg ik mijn geld terug?

In het geval van een negatief reisadvies, een inreisverbod of een annulering vanuit de touroperator wordt je vakantie kosteloos geannuleerd. Je vakantie kan pas geannuleerd worden wanneer het zeker is dat de vakantie niet door kan gaan.

Als je vakantie is geannuleerd wegens de eerder genoemde redenen dan wordt je betaalde reissom omgezet in een voucher die uiteindelijk uitbetaald wordt.

Lees hier het artikel van ACM over jouw reisrechten m.b.t. de uitgifte van de voucher.

Is het mogelijk om de gemaakte kosten te verhalen op mijn verzekering?

Het is bijna altijd het geval dat de kosten niet worden gedekt door de verzekering.

Vraag bij je verzekering of je de kosten vergoed krijgt.

Het coronavirus en jouw vakantie.

Laatste update: 03-07-2021

Het is vanaf 29 december verplicht om bij terugkomst in Nederland een negatieve coronatest te tonen die niet ouder is dan 72 uur.

Per 23 januari dienen reizigers uit een hoog risicogebied naast een negatieve PCR-test ook in het bezit te zijn van een negatieve sneltest die maximaal 4 uur oud is bij het aan boord gaan van een vliegtuig of veerboot naar Nederland.

Per 15 mei gaat een quarantaine plicht in voor mensen die vanuit een risicogebied naar Nederland reizen.

De quarantaine duurt in principe tien dagen, maar kan verkort worden tot vijf dagen als iemand op de vijfde dag een corona test laat doen en een negatieve uitslag heeft.

Welke gezondheidsmaatregelen zijn van toepassing?

De gezondheidsmaatregelen verschillen per land.

We raden aan om voor vertrek altijd de meeste recente regels te bekijken op de website van Buitenlandse zaken.

Veel maatregelen gaan over het dragen van een mondkapje, vergeet deze dus niet mee te nemen.

Een mondkapje is verplicht op de luchthaven en tijdens het boarden.

Het is verplicht om een ingevulde gezondheidsverklaring mee te nemen. Hier heb je geen doktersverklaring voor nodig.

Je kunt contactloos inchecken en boarden.

Een mondkapje dragen is verplicht.

De lucht in het vliegtuig wordt gefilterd.

De staff en crew krijgt speciale training.

Het vervoermiddel waarmee je transfer wordt uitgevoerd is gedesinfecteerd.

Je chauffeur wordt dagelijks getest.

Draag een mondkapje volgens de lokale regels.

Lokale vertegenwoordiging is bereikbaar via Whatsapp, Skype of Telegram.

De door jou geboekte accommodatie zal vaker worden schoongemaakt en gedesinfecteerd.

Houd fysieke afstand van de staff en andere gasten, ook in het zwembad.

Er worden extra hygiëne maatregelen getroffen, bijvoorbeeld restaurants die eten à la carte serveren i.p.v. lopend buffet.

Waarom De Reisknaller?

De mooiste reizen hebben wij voor je samengesteld. Wij selecteren iedere dag voor jouw de mooiste bestemmingen die je met je auto, het vliegtuig of de trein maar ook met een door jouw gekozen andere manier van vervoer kan bereiken.

  • Met zorg samengesteld
  • Keuze uit mooie reizen
  • Veilig betalen met iDeal
  • Zekerheid van SGR
Veilig aangesloten bij: