check green   Veilig betalen met iDealcheck green   Zekerheid van SGR
Klantenservice085 - 000 3190Opent 10:00
Werkdagen10:00 - 17:00Weekend11:00 - 16:00
mijn reisknallerAanmelden

Kies uit 4614 prachtige vakanties

clock redLaatst
bekeken
Geen bekeken vakanties
Geen opgeslagen vakanties
heart red 0
opgeslagenvakanties
  
Opent 10:00085 - 000 3190
Werkdagen10:00 - 17:00Weekend11:00 - 16:00
Menu

FAQ


Wij zijn Reisknaller.nl
Wij houden het graag duidelijk. Heb jij een vraag, dan krijg je van mij altijd een helder antwoord. Heb je na het lezen van onderstaande informatie toch nog vragen, neem dan contact met ons op via contact@reisknaller.nl of bel ons op 085-0003190.
Klik hier voor alle contactinformatie van Reisknaller.nl.

Algemeen

Wie is Reisknaller.nl?
Reisknaller.nl is een reisplatform met de beste en mooiste reisaanbiedingen. Op dit platform vind je de mooiste en de voordeligste reizen tegen knalprijzen! Dagelijks vind je hier nieuwe superaanbiedingen naar de mooiste vakantiebestemmingen, altijd tegen een goede prijs, een 3, 4, 5 of zelfs een 7 sterren aanbieding.

Wat voor reizen worden aangeboden op Reisknaller.nl?
Of je nou op zoek bent naar een korte stedentrip, lange zomervakantie of een superdeluxe vakantie naar de bestemming van jouw keuze; je vindt hier altijd het meest actuele en meest voordelige aanbod van Nederland.

Wij zetten ons iedere dag in om voor jou de beste aanbiedingen samen te stellen en willen je vakantie tot een succes maken. Wij ondersteunen je niet alleen bij het boeken, maar helpen je ook tijdens je verblijf in het buitenland op weg. Heb je na je vakantie nog vragen of opmerkingen, of wil je jouw opgedane ervaringen met ons en andere gebruikers van Reisknaller.nl delen, ook dan zijn wij altijd bereikbaar. Laat je ervaring met Reisknaller.nl achter op Trustpilot, zodat wij jouw ervaring met anderen kunnen delen.

Waarom zou ik een reis boeken via Reisknaller.nl?
Reisknaller.nl heeft jarenlange ervaring in de reiswereld en goede relaties met hotels en airlines en is bovendien als onafhankelijke adviseur niet aan één aanbieder gebonden. Hierdoor ben je verzekerd van alleen het mooiste aanbod en de scherpste prijzen. 


Zoeken en boeken

Hoe vind ik mijn ideale vakantie op Reisknaller.nl?
Heel simpel, door jouw favoriete vakantieland en regio aan te klikken en de tijd waarin jij het liefst op reis gaat en vervolgens alle aanbiedingen met elkaar te vergelijken. Op Reisknaller.nl staat overzichtelijk aangegeven wat al jouw opties zijn; of je nou een klein budget hebt of meer wilt besteden aan een vakantie.
Kijk nu bij alle aanbiedingen van Reisknaller.nl.

Hoe vind ik een last minute op Reisknaller.nl?
Wil je zo snel mogelijk weg? Dat kan. Voor snelle beslissers heeft Reisknaller.nl alle voordelige vakanties overzichtelijk bij elkaar gebracht onder het kopje Last Minutes.

Hoe boek ik een reis op Reisknaller.nl?
Heb je een mooie aanbieding gevonden, dan kan je jouw vakantie meteen online boeken via Reisknaller.nl. Heb je liever een reisadviseur aan de lijn, dan is Reisknaller.nl ook telefonisch te bereiken. Wil je een reis op maat laten maken? Neem dan contact met ons op via ons e-mailadres contact@reisknaller.nl.

Krijg ik een bevestiging van mijn boeking?
Zodra je een boeking hebt afgerond is de boeking definitief en krijg je van Reisknaller.nl een boekingsbevestiging toegestuurd per mail. Deze bevestiging kan je ook terugvinden op jouw persoonlijke pagina op Reisknaller.nl, Mijn Reisoverzicht. Heb je na enkele dagen nog niets ontvangen of lukt het je niet om in te loggen op mijn reis, neem dan contact op met ons. Bewaar jouw reisbevestiging goed; hierop staat ook aangegeven wanneer jouw restantbetaling uiterlijk binnen moet zijn.
Ga nu naar Mijn Reis.



Betalen

Betaal ik reserveringskosten voor het boeken via Reisknaller.nl?
Nee. Reisknaller.nl berekent geen administratie- of reserveringskosten.

Hoe kan ik mijn reis betalen?
Heb je een boeking gemaakt, dan kan je jouw reis meteen online betalen via iDeal. Ook kun je ervoor kiezen om te betalen via creditcard, PayPal, Bancontact of Mr. Cash; bij deze betalingsopties worden 3,5% verwerkingskosten aan de reissom toegevoegd door de payment providers.

Kan ik ook via een bankoverschrijving betalen?
Als je boekt (meer dan zes weken voor vertrek), volsta je met een aanbetaling van 35 procent van de totale reissom. Reis je met eigen vervoer naar een hotel dan is de hoogte van de aanbetaling 60 procent. Voor boekingen van een bungalow of een plek op een camping wordt doorgaans 40 procent gerekend. De rest van de reiskosten dient uiterlijk zes weken voor vertrek betaald te zijn. Alle informatie over aanbetalingen vind je op jouw persoonlijke pagina, Mijn Reis.
Ga nu direct naar Mijn Reis.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Creditcardbetalingen worden veelal meteen verwerkt. Bij een betaling via iDeal of een bankoverschrijving kan het enkele dagen duren voordat jouw geld bij Reisknaller.nl binnen is.

Ik reis met een groep; kan ik ook een deel van de totale reissom betalen?
Dat kan, zolang je bij jouw betaling maar duidelijk het boekingsnummer vermeld. Houd er rekening mee dat de boeking pas definitief wordt als de volledige reissom is voldaan.

Ik ben te laat met het betalen van de openstaande reissom; wat nu?
Bij het overschrijden van de betalingstermijn ben je in verzuim en kan je de reis geweigerd worden.

Vliegen

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Je reisbescheiden worden na boeking geplaatst in mijn reis. Je dient je eigen omgeving in mijn reis aan te maken. Dit doe je via de link die je na je boeking van ons krijgt toegestuurd; instructies staan in de mail. Al jouw gegevens zijn 24 uur per dag voor jou beschikbaar in jouw persoonlijke Mijn Reisoverzicht.

Hoe laat vertrekt mijn vliegtuig precies?
Boek je een vlucht via een lijndienst (van bijvoorbeeld KLM, British Airways, Lufthansa, Air France, Iberia, Ryanair, US Airways, Aer Lingus en Singapore Airlines) dan zijn je vertrektijden al bij je boeking bekend. Je kan via deze vliegmaatschappijen ook vaak online inchecken. Dat scheelt tijd op de luchthaven.
Vluchttijden van charters (zoals Transavia, Corendon, Sun Express, Onur Air, TUIFly etc.) worden soms pas enkele dagen voor vertrek bekendgemaakt. Zorg ervoor dat je 2,5 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig bent. Vooral in de vakantieperiodes kan het door drukte langer duren voor je ingecheckt bent.

Heb ik een visum nodig voor mijn vakantie?
Dat ligt aan waar je naar toe gaat. Veel landen buiten Europa hebben een zogenoemde visumplicht. Kijk op de site van visumcentrale CIBT om te zien of je voor je vakantie een visum moet aanvragen. Reis je naar Turkije of Egypte, dan kan je ter plekke een visum kopen. De kosten voor visa verschillen van een paar euro tot enkele tientjes.
Ga nu naar de site van https://cibtvisas.nl/.

Welke namen moeten er op mijn vliegticket staan?
Het is van belang dat jouw eerste voornaam en gehele achternaam correct staan aangegeven op jouw vliegticket. Deze namen moeten dus overeenkomen met jouw paspoort. Verder is het niet meer nodig om jouw andere voornamen ook te vermelden, maar dit mag uiteraard wel.

Kan ik bij jullie stoelen reserveren voor mijn vluchten?
Nee, het reserveren van stoelen kan je doen op de website van de vliegmaatschappij waarmee je op reis gaat. Vlak na het boeken van jouw reis ontvang je een mail van ons met alle informatie. Hier kun je de boekingscode terugvinden waarmee je kan inloggen op de website van de vliegmaatschappij. Vanuit jouw account kan je vervolgens extra diensten bijboeken.

Kost het reserveren van stoelen geld?
Ja, bij elke vliegmaatschappij moet er betaald worden voor het vooraf reserveren van stoelen. Hoe hoog het bedrag is, hangt af van de vliegmaatschappij. Deze informatie kan je vinden in jouw account op de website van de vliegmaatschappij.
Bij sommige vliegmaatschappijen kan je een gratis stoel reserveren wanneer het inchecken van start is gegaan. Hier heb je dan alleen de keuze uit de overgebleven stoelen en loop je het risico dat je niet naast je medereizigers zit.

Mijn vlucht is gewijzigd of geannuleerd, wat moet ik nu doen?
Als je een mail hebt ontvangen van de vliegmaatschappij waarmee je vliegt over een wijziging of annulering, neem dan contact op met contact@reisknaller.nl. Wij zullen dan met je meekijken voor een oplossing, indien je die niet hebt ontvangen vanuit de vliegmaatschappij. Zorg wel dat je eerst de vervangende opties met hen bespreekt. Mocht je er met hen uitgekomen zijn, dan kan je via het bovenstaande mailadres contact opnemen en de wijziging doorgeven.

Mijn vlucht is geannuleerd en er is geen goede vervangende optie bij dezelfde vliegmaatschappij. Wat kan ik nu doen?
Wij zullen jou uiteraard zo goed mogelijk helpen om een vervangende vlucht te vinden. Houd er wel rekening mee dat je wellicht vanaf een andere luchthaven zal vertrekken. Indien de nieuw geboekte vlucht duurder is dan de oorspronkelijke vlucht, mogen de extra kosten verhaald worden bij de originele vliegmaatschappij.

Ontvang ik vanuit jullie mijn vliegticket?
Nee, wij sturen geen vliegtickets naar de klant. Zodra het inchecken voor jouw vlucht van start is gegaan, kan je dit online doen op de website van de vliegmaatschappij. Na het online inchecken ontvang je de boardingpasses in jouw mail van de vliegmaatschappij.

Wat kan ik doen als ik zelf mijn vlucht heb gemist?
Wij raden je aan om zelf een nieuwe vlucht te boeken. Helaas vergoeden wij hier niks van, omdat de reden bij de klant zelf ligt. Mocht je ervoor kiezen om geen nieuwe vlucht meer te boeken en de gehele reis te annuleren, dan wordt er 100% van de totale reissom in rekening gebracht.

Mijn vlucht is bij aankomst op het vliegveld geannuleerd. Wat nu?
Wij raden je aan om bij de balie eerst na te vragen of zij jou op een andere vlucht kunnen zetten, op dezelfde dag. Indien dit niet mogelijk is, kan je telefonisch contact met ons opnemen. Wij zullen dan meekijken naar alternatieven. Mocht de nieuwe vlucht duurder zijn dan de oorspronkelijk geboekte vlucht, dan kunnen de extra kosten verhaald worden bij de vliegmaatschappij die de vlucht heeft geannuleerd.
Is er geen vlucht meer op dezelfde dag? Dan kan je de kosten voor de nacht(en) die je hebt gemist in jouw hotel ook verhalen bij de vliegmaatschappij.


Bagage


Hoe weet ik of ik koffers heb toegevoegd aan mijn boeking?

Met jouw boekingsnummer en e-mailadres kan je inloggen op onze website. Hier kun je een gewicht terugvinden achter de benamingen. Zie je hier niks staan of is het nog steeds niet te achterhalen? Log dan in op de website van de vliegmaatschappij met hun boekingscode. Hier kan je terugvinden wat allemaal is toegestaan om mee te nemen tijdens jouw reis.


Moet ik bijbetalen voor handbagage?

Vanaf april 2024 is het bij elke vliegmaatschappij verplicht om bij te betalen voor de handbagage die boven je in de bakken gaat. Hierbij kun je denken aan een trolley of grote tas. De prijzen hiervan verschillen per vliegmaatschappij. De afmetingen van een handtas die wel gratis meegenomen kunnen worden, kan je achterhalen op de website van de vliegmaatschappij.


Is het mogelijk om na het boeken bij Reisknaller.nl koffers toe te voegen aan mijn reis?

Ja, dit is mogelijk. Met de boekingscode van de vliegmaatschappij, die je van ons hebt ontvangen en terug kan vinden in jouw ‘Mijn Reis’ omgeving, kan je inloggen op de website van de vliegmaatschappij. Hier kan je vervolgens nog koffers toevoegen aan jouw vluchten. Dit gaat dus niet meer via ons.


Aan welke afmetingen moet mijn handbagage voldoen?

De toegestane afmetingen voor handbagage kunnen per vliegmaatschappij verschillen. Wij raden je daarom aan om de website van de vliegmaatschappij waarmee je op reis gaat te raadplegen.
Let op! Er moet ook betaald worden voor een groot stuk handbagage. Houd hier dus rekening mee en kijk goed na op de website van de airline wat de kosten hiervan zijn.




Wijzigingen en annuleringen


Hoe kan ik het beste een wijziging of annulering doorgeven?

Wijzigingen en/of annuleringen moeten altijd verstuurd worden naar contact@reisknaller.nl via het e-mailadres dat gelinkt is aan de boeking. Helaas kunnen wij wijzigingen en/of annuleringen niet telefonisch doorvoeren. Mocht een van de medereizigers een wijziging en/of annulering willen doorgeven, dan moet dit ook doorgegeven worden via de hoofdboeker.


Zijn er kosten verbonden aan het wijzigen van mijn reis?

Ja, er zijn kosten verbonden aan het wijzigen van je reis. Dit verschilt per onderwerp. Stuur voor meer informatie een mail naar contact@reisknaller.nl om te achterhalen hoeveel jouw wijziging kost!


Zijn er kosten verbonden aan het annuleren van mijn reis?

Ja, er zijn kosten verbonden aan het annuleren van je reis. Hoe hoog dit precies zal zijn, kan je in onze Algemene Voorwaarden vinden. Het percentage dat wij rekenen hangt af van de datum dat je jouw reis annuleert.


Kan ik het geld terugkrijgen na mijn annulering?

Als jij een annuleringsverzekering hebt afgesloten via ons of een ander bedrijf, dan zullen zij eerst beoordelen of de redenering van jouw annulering geldig is. Als zij ermee akkoord gaan, dan kan je de kosten die je hebt gemaakt bij hen claimen.
Heb je geen annuleringsverzekering afgesloten? Dan ben je helaas alle gemaakte kosten voor jouw reis kwijt.


Ik wil mijn verzorging laten aanpassen naar iets anders, kan dat nog?

Dit hangt af van het hotel. In de meeste gevallen is het mogelijk om bijvoorbeeld een wijziging te laten doorvoeren van logies en ontbijt naar all inclusive. Wel wordt hier uiteraard een meerprijs voor gevraagd, die vaak afgerekend moet worden door de klant tijdens de check-in. Soms komt het ook voor dat de meerprijs aan ons betaald moet worden voor het begin van jouw reis.



Transfer


Ik heb geen transfer geboekt, maar ik wil er nu toch graag gebruik van maken. Kan dit?

Ja, dit kan op bijna alle bestemmingen. Je kan jouw aanvraag versturen naar contact@reisknaller.nl, zodat wij jouw aanvraag kunnen verwerken. Wij zullen dan eerst de gevraagde prijs met jou delen en wachten op het akkoord. Na het akkoord delen wij een betaallink om de betaling te voldoen. Eenmaal ontvangen zullen wij de nieuwe transfervoucher met jou delen.


Ik wil mijn transfer annuleren, zijn hier kosten aan verbonden?

Ja, voor het annuleren voor een transfer rekenen wij €50. Indien jouw transfer meer kostte dan €50, krijg je uiteraard het overige bedrag terug van ons.


Hoe laat word ik opgehaald bij mijn hotel?

De ophaaltijd en locatie van je transfer terug naar het vliegveld kan je achterhalen door een van de stappen uit te voeren die op jouw voucher staan. Kom je er zelf niet uit? Wij helpen je telefonisch of via de mail graag verder!


Bij wie kan ik mijn klacht over de transfer melden?

Indien je een klacht hebt over jouw transfer, kan je contact opnemen met contact@reisknaller.nl. Wij zullen jouw klacht doorsturen naar het bedrijf en hopen met een waardige oplossing terug te komen. Houd er wel rekening mee dat het bedrijf binnen 28 dagen hoopt terug te komen met een oplossing.


Kan ik een huurauto via jullie boeken?
Nee, wij bieden zelf geen opties aan voor een huurauto. Wel verwijzen wij je graag door naar de volgende website waar je een huurauto kunt boeken voor tijdens jouw verblijf: https://www.rentalcars.com/



Openingstijden


Wat zijn de exacte openingstijden van Reisknaller?

Maandag t/m vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar van 10.00 uur tot 17.00 uur. Heb je nog een vraag na 17.00 uur? Tot 21.00 uur is onze klantenservice ook telefonisch bereikbaar. Zij helpen je graag verder en zullen je vraag of opmerking noteren voor de kantoormedewerkers die je op zijn vroegst de volgende dag verder kunnen helpen.

Zaterdag en zondag zijn wij telefonisch bereikbaar van 11.00 uur tot 16.00 uur.



Overig


Hoe kan ik mijn verzekeringspapieren bekijken van de verzekeringen die ik via jullie heb afgesloten?

Indien je jouw verzekeringspapieren wilt ontvangen, vragen wij je om contact op te nemen met contact@reisknaller.nl via het e-mailadres van de hoofdboeker. Wij zullen je dan verder helpen en de juiste papieren met je delen! 


Kan ik een reis- of annuleringsverzekering afsluiten nadat er iets is gebeurd?

Nee, dit wordt als fraude gezien door de verzekeraar. Een reis- en/of annuleringsverzekering mag alleen afgesloten worden voor een eventuele gebeurtenis. 


Kan ik een reis op maat bij jullie boeken?

Ja, bij ons is het mogelijk om een reis op maat te boeken. Onze medewerkers helpen je graag verder via de telefoon of via contact@reisknaller.nl.
Indien je hiervoor kiest, is het op dit moment nog niet mogelijk om via onze website in te loggen zoals met een gewone boeking. Je ontvangt alles van ons in één mail.


Ik ben zojuist aangekomen in mijn hotel, maar ik ben niet tevreden met de faciliteiten. Kan ik nog omgeboekt worden?

Ja, je kunt omgeboekt worden. Indien alles van het hotel overeenkomt met de informatie op onze website, dan moeten de extra gemaakte kosten helaas wel door jou zelf opgenomen worden. Dit omdat het hotel op de dag van aankomst al betaald is en de verleende informatie correct is.

Vermeld een klacht altijd tijdens jouw vakantie;

  • Reisknaller.nl doet er alles aan om jouw reis goed te laten verlopen.

  • Ben je toch niet tevreden over jouw accommodatie, neem dan allereerst contact op met de lokale medewerkers van jouw hotel, appartement of camping; zij kunnen in veel gevallen snel hulp bieden.

  • Wij wensen direct in kennis te worden gesteld van het probleem dat jij ter plaatse ondervindt via een e-mail aan contact@reisknaller.nl zodat ook wij direct op de hoogte zijn van het probleem.

  • Vermeld altijd het boekingsnummer.

Kan ik achteraf een klacht indienen?
Om je snel te kunnen helpen is het belangrijk om jouw klachten meteen te melden. Ben je niet tevreden over de aanpak, dan willen wij dit graag van jou horen. Stuur ons jouw klacht uiterlijk binnen één week na je vakantie en vermeld hierbij duidelijk jouw boekingsnummer. Je kan jouw mail versturen naar contact@reisknaller.nl.


Kan ik telefonisch een reis boeken?

Nee, helaas is dat bij Reisknaller niet mogelijk. Dit doordat wij meteen een aanbetaling vragen tijdens de check-out en het voor ons niet mogelijk is om een aanbetaling voor de klant in te voeren. Wel helpen wij je graag tijdens elke stap van het boekingsproces indien je dit wilt. 


Hoe log ik in op www.reisknaller.nl?

Als je bij ons een reis hebt geboekt, heb je vanuit ons een boekingsnummer ontvangen. Je kan met dat boekingsnummer en je e-mailadres inloggen op de website om alles over je reis terug te vinden.


Hoe kan ik met mijn verjaardagskorting boeken?

Indien je een mail van ons hebt ontvangen over korting vragen wij je vriendelijk om die naar contact@reisknaller.nl te sturen. Nadat wij de uitgiftedatum hebben achterhaald zullen wij na het boeken het bedrag restitueren. 


Tot wanneer is de verjaardagskorting geldig?

De verjaardagskorting is tot twee maanden na uitgifte geldig. 


Is de verjaardagskorting ook geldig als ik al geboekt heb?

Nee, de korting kan alleen ingezet worden voor het boeken van een nieuwe reis.


Hoe kan ik een kinderbed laten toevoegen aan mijn boeking?

Na het maken van jouw boeking kan je jouw aanvraag doorsturen naar contact@reisknaller.nl. Onze medewerkers zullen jou dan verder helpen!


Hoe kan ik eventuele allergieën en eetvoorkeuren doorgeven?

Dit zijn belangrijke zaken om op tijd door te geven voor jouw reis van start gaat. Alle informatie mag verstuurd worden naar contact@reisknaller.nl. Wij zullen dan de aanvraag doorsturen naar het hotel en houden je op de hoogte.


Moet ik mij laten inenten voor mijn reis?
Niet alleen in Afrika, Zuid- en Midden-Amerika en Azië komen infectieziekten voor, maar ook dichter bij huis. Ga je op een lange reis naar de tropen of heb je een vakantie gepland naar Turkije, Egypte of Tunesië, laat je dan goed informeren over de mogelijkheden en noodzakelijkheden. Inentingen werken niet meteen, zorg dat je de noodzakelijke prikken gekregen hebt ruim voordat je op reis gaat.

Kijk voor meer informatie op https://www.ggdreisvaccinaties.nl/.


Kan ik mijn hond of kat meenemen op vakantie? Wil je je huisdier liever niet thuislaten, zorg ervoor dat je je dan tijdig goed laat informeren over de mogelijkheden. Kleine honden en katten kunnen mee in een speciale reiskooi. Heb je een groter huisdier, dan moet je een plek in de kennel achterin het vliegtuig reserveren. Neem contact op met jouw vliegmaatschappij om de mogelijkheden en kosten te bespreken. Ook wat betreft jouw accommodatie is het meenemen van huisdieren aan strikte regels gebonden; neem vooraf contact op over de mogelijkheden. De meeste hotels staan huisdieren niet toe. Campings zijn iets toegeeflijker maar hebben wel enige beperkingen. Ga je voor enkele dagen naar Disneyland® Resort Paris, dan kan je helaas je hond of kat (met uitzondering van blindengeleidehonden) niet meenemen. Huisdieren dienen in het bezit te zijn van een paspoort, deze wordt afgegeven bij de dierenarts. Jouw dierenarts kan je ook informeren over verplichte inentingen voor je hond of kat.